گزارشی از نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی مشهد

محسن شادمان ظهر امروز در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی مشهد: سندیکای صنعت برق ایران بالغ 550 شرکت عضو دارد که با توجه به تعداد زیاد شرکت‌هایی که در استان ما وجود دارد در استان خراسان نیز یک شعبه مجزا داریم که 3 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را پوشش می‌دهد.

 

 

وی ادامه داد: طبیعتا این شرکت‌ها تولیدکنندگان بزرگ و پیمانکاران بزرگ صنعت برق هستند. برگزاری این نمایشگاه مساله‌است که قطعا به نشان دادن فعالیت‌های هر حوزه تخصصی  کمک می‌کند.

 

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق خراسان رضوی افزود: چیزی که در نمایشگاه مشهد به صورت محسوس تفاوت دارد این است که نحوه برگزاری آن نسبت به دوره‌های قبل روند رو به رو رشدی داشته است.

 

شادمان تصریح کرد: در حال حاضر بازار داخلی شرایطی دارد که شرکت‌ها نمی‌دانند وضعیت بازار ارز چه خواهد شد و ارز با چه نرخی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: امید داریم که این نمایشگاه در نهایت منجر به یک سری دستاوردهای مناسب برای استان شود. همچنین با رویکرد صادراتی خود به این نمایشگاه فضای مناسبی را فراهم آوریم.

 

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود برای دست‌یابی به بازارهای افغانستان و پاکستان و… نهایت بهره را ببریم.

 

شادمان اضافه کرد: چیزی که همواره آن را نباید فراموش کنیم این است که برق یک کالا لوکس و مصرفی نیست بلکه یک صنعت زیربنایی بوده و باید از آن به درستی استفاده کنیم و نگاه کارشناسان را در این زمینه به سمت معنای درست این صنعت سوق دهیم.

 

محمدکاظم ذبیحی ظهر امروز در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق، الکترونیک، تجهیزات و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار کرد: ما شرکت‌های پیمانکاری هستیم که در سطح کشور فعالیت می‌کنیمٰ، قدرت دانش مهندسی استان خراسان رضوی در رتبه اول کشور قرار دارد و هرکجا که این شرکت‌ها حضور داشته باشند در آنجا موفقیت‌های بسیاری نصیب آن منطقه شده است.

 

وی با بیان اینکه حدود 520 شرکت در استان خراسان وجود دارد، عنوان کرد: این شرکت‌ها در زمینه‎های مختلف فعالیت دارند و باید گفت که هر کدام از این شرکت‌ها در زمینه‌های تخصصی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تانیر بیان کرد: تفاوت شرکت ما با سندیکای برق در این است که آن‌ها شرکت‌های تولیدکننده در این زمینه هستند و ما فقط موضوعات حوزه پیمانکاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور کلی ما زیرمجموعه وزارت کار هستیم و اعتبارات ما از آنجا اختصاص داده می‌شود.

 

ذبیحی با اشاره به اینکه من سیزدهمین نمایشگاه صنعت برق و الکترونیک را فرصتی برای عرضه توانایی‌های خودمان می‌دانم، تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث رشد و پیشرفت شرکت‌های ما در استان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: استعداد خراسان رضوی برای قرار گرفتن در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ بسیار بالا است و باید تلاش کنیم تا در این زمینه بتوانیم با برگزاری چنین فضاهایی استعدادهای خود را به کشورهای همسایه بشناسانیم.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تانیر با اشاره به اینکه تعداد شرکت‎هایی که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر کار می‌کنند، زیاد است، تصریح کرد: ما در بحث صفحه‌های خورشیدی کارخانجاتی در استان خراسان رضوی داریم که تولیدکننده هستند و مواد اولیه‌شان را از کشورهای اروپایی تهیه می‌کنند، آهن‌ها نیز مشکلات ارزی و واردات را دارند اما دولت حمایت زیادی می‌کند.

 

ذبیحی اضافه کرد: انرژی‌های خورشیدی یکی از انرژی‌هایی است که دنیا به سمت آن حرکت می‌کند. استان خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که مستعدترین شرایط را برای انرژی خورشیدی داشته و دولت نیز در این زمینه برنامه‌هایی دارد و حتی یارانه می‌دهد، در حال حاضر ما از کشورهای اروپایی کمک می‎گیریم. همه کشورها به سمت تولید انرژی‌های خورشیدی در حال پیشرفت هستند

info@expo.ir