نمایشگاه ترکمنستان فرصت مغتنمی برای حضور شرکت های ایرانی در آسیای میانه است

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، محمد حسین روشنک افزود: همیشه این نکته را گفته ام که تجارت یعنی مراودات بازرگانی بین کشورهای مختلف و رونق این امر نیز به وسیله نمایشگاه های بین المللی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: فردی که در حوزه بازرگانی فعالیت دارد قطعا باید ده ها نمایشگاه مختلف شرکت کند تا بتواند تجربه لازم را در این خصوص کسب کند.

روشنک اظهارداشت : تجارت مانند کارخانه نیست که فقط یک سرمایه گذاری انجام شود و تولید مدنظر توسط چند متخصص صورت گیرد، تجارت امر تجربی است که باید این تجربه با حضور در رویدادهای بین المللی و هیات های تجاری به دست می آید.افرادی که قصد مراوده با آسیای میانه را نیز دارند باید حضور در رویدادی مانند نمایشگاه ترکمنستان را غنیمت شمارند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی بیان داشت: شرکت ها و برندهای استانی نیز استقبال بسیار خوبی از این رویدادها دارند. قطعا این کار بسیار مثبتی نیز است و باید استمرار داشته باشد.

وی در پایان گفت: قطعا کسی که قصد تبدیل شدن به بازرگان حرفه ای را دارد، باید هزینه های نمایشگاهی را سرمایه گذاری بداند و صرفا به دید هزینه به آن نگاه نکند تا از این طریق بتواند با بازارهای خارجی ارتباط بگیرد.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور حدود یکصد برند از ۲۶ بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را در شهر عشق آباد ترکمنستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

info@expo.ir