نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و صنایع وابسته

نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و صنایع وابسته با حضور “دکتر دارابی ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد” و دکتر هوشنگ نژاد مدیر عامل و رییس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد

 

 

دکتر علیرضا هوشنگ نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد امروز(۱۶ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین الملی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و صنایع وابسته(دارویی، آزمایشگاهی، بیمارستانی و توانبخشی) از ۱۹ الی ۲۲ مهر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود که همزمان با برگزاری آن نشست های تخصصی متناسب با موضوع انجام می شود.

وی افزود:نمایشگاه تجهیزات پزشکی در گذشته به طور معمول هر ۲ سال یکبار برگزار می شد که این نمایشگاه از سال ۹۴ تا کنون برگزار نشده بود اما امسال علی رغم همه محدودیت های موجود تلاش کردیم این نمایشگاه به طور جدی برگزار شود.

هوشنگ نژاد با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه بین الملی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و صنایع وابسته در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر با حضور ۷۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، ادامه داد: افتتاحیه این نمایشگاه ۵ شنبه ۱۹ مهر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته دوره آموزشی نرم افزار مدیریت تجهیزات پزشکی و دوره آموزشی مانیتورینگ علائم حیاتی هم برگزار می شود، اظهارداشت:در زمینه توانبخشی و سلامت غرفه ها آخرین دستاوردهای خود را ارائه می دهند که امیدواریم این نمایشگاه مورد توجه مخاطبین خاص قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از کشورهای ترکیه، آلمان، چین، تایوان و هنگ کنگ هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت:یکی از راههای برون رفت از تحریم های ناجوانمردانه این است که بتوانیم از تولیدات و پتانسیل داخلی استفاده کنیم.

 

همچنین دکتر محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست با اشاره به اینکه بحث سلامت مقوله ای است که بشر از ابتدا با آن عجین شده، گفت:تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین مقوله پزشکی و درمان است به طوریکه این حوزه ثانیه به ثانیه دچار تغییرات و پیشرفت می شود.

وی با بیان اینکه در هر ثانیه ۵ نفر در دنیا نابینا می شوند، اظهارداشت:اگر باب فرهنگ پیشگیری را ملاک قرار بدهیم به طور حتم بیماری ها کمتر می شود، زمانی درمان های نجومی و سختی وجود داشت اما اکنون با پیشرفت علم و تکنولوژی جراحی ها و درمان های سخت و سنگین کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه یکی از راههای آشنایی با تجهیزات پزشکی برگزاری این چنین نمایشگاههای است، افزود:در حوزه تجهیزات پزشکی مشکل خاصی نداریم مگر اینکه برای خرید اعتبار وجود نداشته باشد البته در حوزه تولیدات داخلی هم به نتایج قابل ملاحظه ای رسیدیم.

همچنین شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه بعد از تسلیحات نظامی، تجهیزات پزشکی جزء سودآورترین صنایع است، گفت: حضور تولیدکنندگان خارجی در کشور برای بازکردن بازار آنها نیست بلکه یکی از اهداف مخفی برگزاری نمایشگاهها گرفتن ایده تازه از تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دانشکاه علوم پزشکی مشهد این است که تا زمانی که کالای ایرانی وجود دارد به سراغ تجهیزات خارجی نخواهیم رفت، افزود:تلاش می کنیم در حوزه تامین تجهیزات پزشکی کیفیت و استاندارد بودن کالا و ایرانی بودن آن مد نظر قرار بگیرد.

لازم به ذکر است پانزدهمین نمایشگاه بین الملی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و صنایع وابسته(دارویی، آزمایشگاهی، بیمارستانی و توانبخشی) از ۱۹ الی ۲۲ مهر در ساعات ۱۰:۳۰ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

 

 

 

 

#نمایشگاه_بین_المللی_مشهد

  Http://Expo.ir

https://www.instagram.com/expomashhad

 

 

info@expo.ir