مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران : سایت نمایشگاهی مشهد دومین سایت بزرگ رسمی کشور است / برگزاری روز مشهد در اکسپوی 2020

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران :



سایت نمایشگاهی مشهد دومین سایت بزرگ رسمی کشور است / برگزاری روز مشهد در اکسپوی 2020

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد ، بهمن حسین زاده که به جهت بازدید از نمایشگاه بین المللی مشهد سفری به این شهر داشته است ظهر دوشنبه در مصاحبه با صدا و سیمای خراسان رضوی که در شهر مشهد انجام شد اظهار داشت سایتهای نمایشگاهی که در استانهای مرزی از جمله استان خراسان رضوی قرار دارند می توانند جایگاه خوبی برای برگزاری نمایشگاههای مشترک با کشورهای همجوار باشند.

وی با اشاره به جایگاه سایت نمایشگاهی مشهد اظهار داشت: سالانه بیش از 500 رویداد نمایشگاهی در کشور برگزار می شود که 50 تا 60 مورد آن در شهر مشهد است و بعد از نمایشگاه بین المللی تهران جایگاه دوم را در کشور دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران با تاکید بر اینکه افزایش دسترسی و حمل و نقل آسان به سایتهای نمایشگاهی یکی از عوامل موثر در رونق نمایشگاهی است تصریح کرد سایتهای کلان شهرهایی از جمله اصفهان، شیراز و تبریز در این زمینه پیشرو بوده اند و سایت مشهد نیز نباید از این موضوع عقب بماند.

به گفته حسین زاده از 32 سایت رسمی در کشور برخی از آنها مربوط به شهرداریها هستند و از آنجایی که ترجیح بر این است نمایشگاهها در سایتهای رسمی برگزار شود باید توجه بیشتری به این سایتها بشود.

وی از استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد خواست که کمک کنند تا نمایشگاه مشهد در جایگاه خودش قرار گیرد.

حسین زاده همچنین در مورد آخرین وضعیت مشارکت ایران در اکسپوی 2020 دبی گفت: اکسپو بعد از المپیک مهمترین رویدادی است که با حضور 170 کشور جهان هر 5 سال یکبار برگزار می شود.

وی افزود: اکسپوی 2020 نیز به میزبانی دبی و با حضور 190 موسسه بین المللی از سراسر جهان طی 6 ماه برپا می شود که 25 میلیارد دلار طبق پیش بینی ها درآمدزایی خواهد داشت.

حسین زاده به عنوان کمیسر ژنرال ایران در اکسپوی 2020 اینگونه توضیح داد که تقسیم بندی کشورها قرار است تا در سه منطقه با عنوان تحرک، فرصت و پایداری برپا شود که کشورها بر اساس توانمندیهایشان در هر منطقه حضور می یابند و ایران نیز در منطقه تحرک قرار میگیرد.

وی به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل برخی مسایل سیاسی ما از موضوع عقب بودیم اما با پیگیری های وزیر صمت و امور خارجه کارها را پیگیری کردیم و اکنون جانمایی زمین پاویون ایران در اکسپوی 2020 بین کشورهای فرانسه و مکزیک انجام شده است. همچنین طراحی پاویون ایران در قالب مسابقه در حال انجام است و داوری آن با اساتید دانشکده هنرهای زیبای تهران و دانشگاه تبریز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران حضور ایران را در اکسپوی 2020 در راستای نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی برشمرد و گفت : به دنبال آن هستیم تا صلح طلبی، گردشگری، روند توسعه و فرصتهای اقتصادی و تجاری را در اکسپوی 2020 ارائه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا المانها و شایستگیهای شهر مشهد به عنوان شهر توریستی – زیارتی در اکسپو به نمایش گذاشته شود و روزی هم به عنوان “روز مشهد” را در اکسپو برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش بهمن حسین زاده روز دوشنبه برای حضور در نخستین نمایشگاه توانمندیهای بانوان در این شهر حضور یافته و مصاحبه ای را هم با صدا و سیمای استان انجام داد.

 

 

 

#نمایشگاه_بین_المللی_مشهد 

سایت نمایشگاه بین المللی مشهد

اینستاگرام نمایشگاه بین المللی مشهد

 

info@expo.ir