تعاملات اقتصادی و فرهنگی از نتایج نمایشگاه های خارجی است

 

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، مجید طهوریان عسکری، اظهار داشت: در ابتدای شروع فعالیت شورای ششم، یکی از برنامه های مدنظر، این بود که بتوانیم با حداقل 50 شهر که فاصله پروازی حدود دو الی سه ساعت دارد، مراودات اقتصادی برقرار کنیم. بر همین اساس شهرهای بسیار خوبی در این پلن اقتصادی مدیریت شهری قرار داده شدند، علی الخصوص که شورای ششم شعار “جهانشهر برکت و کرامت” را انتخاب کرده، تعاملات ما نیز در نقش آفرینی حوزه جهانشهری است.

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه تاکنون چندین نمایشگاه در کشورهای آسیای میانه برگزار کرده ایم، ادامه داد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به برقراری ارتباط با کشورهای دیگر، صرفا نگاه اقتصادی نیست و این نگاه شامل حوزه فرهنگی نیز است. مشهد نیز به دلیل هویت های مختلف از جمله بارگاه مطهر رضوی و حکیم فردوسی در کشورهای فارسی زبان بسیار با اهمیت است.

طهوریان عسکری در پایان اظهارداشت: تجربه ها نشان داده حضور مشهد در عرصه های بین الملل، به پشتوانه نمایشگاه بین المللی مشهد و صنایع استان و کشور نقش موثری را ایفا خواهد کرد و امیدواریم این نقش به حوزه خلیج فارس نیز رسانده شود و شاهد برگزاری این نمایشگاه ها در تمام کشورهای آسیایی باشیم.

info@expo.ir