برگزاری نمايشگاه زمينه ای برای توسعه مبادلات بين دو كشور است

به گزارش خبرنگار روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، علی رسولیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان اظهار داشت:روابط ایران با ترکمنستان ریشه در تاریخ کهن و گسترده دو کشور داشته و همین امر باعث شده، این دو کشور از سده‌های پیشین با هم مراودات داشته و بعد از استقلال ترکمنستان این روابط در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترش یافته است.

وي با بيان اينكه با عزم و اراده سیاسی که وجود دارد این مسائل قابل حل است و هیچ مانع جدی بر سر راه مبادلات دو کشور وجود ندارد و هیچ کشوری هم قادر نیست در مسیر روابط حسنه دو کشور مانع ایجاد کند،گفت: استان خراسان رضوي ٣مرز مشترك با كشور تركمنستان دارد كه همين مي تواند زمينه ساز شناسايي تجار و فعالان اقتصادي باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بازدیدهای رؤسای جمهور دو کشور را حاصل روابط دوستانه دو کشور خواند و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های مرزی و توسعه تعاملات توانسته سهم مبادلات بین دو کشور را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیار خوشحالیم که برگزاری این نمایشگاه در شهر مشهد را شاهد هستیم،تصریح کرد:امید است این نمایشگاه سرآغازی بر عزم روابط خارجی دو کشور باشد و محصولات تولیدی ترکمنستان به‌بازار 80 میلیونی ایران راه یابد.

رسولیان تاکید کرد: حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در بازار ترکمنستان و فعالیت آن‌ها در بازار این کشور، نوید آینده روشن روابط دوستانه دو کشور را به ما می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد هر ساله پذیرای هزاران شهروند ترکمنستانی است و ما با آغوش باز از این حسن همجواری استقبال می‌کنیم، افزود:وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مشترک، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و حجم مبادلات دو کشور را بیانگر همکاری و همراهی ایران با مردم ترکمنستان است که معتقدیم این حجم مبادلات تجاری تا 10 برابر رقم فعلی قابل افزایش است.

info@expo.ir