اهمیت استفاده از تکنولوژی های جدید در آبیاری محصولات کشاورزی

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی(نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری) و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب، فاضلاب و تجهیزات وابسته گفت: بحث امنیت غذایی و کشاورزی بسیار موضوع مهمی است. از طرفی یکی از مزیت های مهم استان ما نیز کشاورزی است و شرایط اقلیمی که ما در آن قرار داریم هم از نوع بذر بسیار حائز اهمیت است که در آن تجدید نظر شود و هم بحث سموم در راندمان و کیفیت محصولات غذایی بسیار موثر است.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با اشاره به تولید سیستم های جدید آبیاری و کودهای جدید که به صورت دانش بنیان تولید شده است، افزود: استفاده از تکنولوژی های جدید در آبیاری محصولات کشاورزی بسیار دارای اهمیت است. با توجه به شعار سال، اینگونه نمایشگاه ها و افراد و شرکت هایی که می توانند براساس این نیازمندی ها و ضرورت ها و مبتنی بر دانش بنیانی کمک کنند، بسیار اهمیت دارد.

استاندار خراسان رضوی در خصوص تحریم ها و اتکا به استعدادهای داخلی، ادامه داد: تحریم ها می تواند یک فرصت نیز باشد. براساس اطلاعاتی که داریم و بازدیدهایی که از شرکت های ایرانی داشته ایم، جوانان ما در بسیاری از زمینه ها موفق بوده اند. امروز نیز در یک مجموعه کشاورزی و صنعتی بودیم که در مرکز تحقیقات این شرکت هم تولید بذر و هم کودهای مبتنی بر نوآوری را در حال آزمایش بودند.

نظری بیان داشت: به نظر می آید در همه بخش ها انسجام خوبی به لحاظ تحقیقاتی و عملکردی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت خودکفایی در بخش های مختلف کشور، گفت : در حوزه محصولات راهبردی برنامه کشور هدف گذاری شده که به خودکفایی برسیم، هرچند فراز و نشیب‌هایی در مسیر وجود دارد اما اراده و عزم کلی در بخش های مختلف و شرکت های دانش بنیان بسیار می توان موثر باشد تا ما بتوانیم این هدف راهبردی را محقق کنیم.

شایان ذکر است که نمایشگاه های بین المللی کشاورزی و آب و فاضلاب از ۱۹ تا ۲۲بهمن ماه ۱۴۰۱در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بوده و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۴تا۲۰از غرفه های مختلف آن بازدید نمایند.

info@expo.ir