اقتصاد مشهد وابسته به حوزه خدمات است

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، مجید طهوریان عسکری در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی لیزینگ همزمان با چهارمین نمایشگاه تخصصی مادر، کودک، نوجوان، سیسمونی و اسباب بازی که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاهی که امروز فرصت بازدید از آن را داشتیم، مربوط به لیزینگ و کالای ایرانی بوده که فضای موجود نشان می دهد مورد استقبال صنایع داخلی در زمینه لوازم خانگی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شرکت کنندگان حضور پر رنگی در این نمایشگاه داشته‌اند، ادامه داد: در این نمایشگاه حدود ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان از شهرهای استانهای دیگر و ۶۰ درصد دیگر از خراسان رضوی هستند. به دلیل برگزاری این نمایشگاه به صورت لیزینگ، استقبال خوبی توسط مردم مشهد و هم استانی‌ها از این نمایشگاه صورت گرفته است.

طهوریان عسکری افزود: به طور کلی برگزاری این مدل نمایشگاه ها از چند جهت از جمله کمک به اقتصاد جاری شهر و کمک به بخش تولید و صنعت که در جنگ اقتصادی نیاز به حمایت دارند، اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه بازار لوازم خانگی همیشه مورد نیاز مردم است، تصریح کرد: بخش‌های مختلف لوازم خانگی یکی از بخش‌های پر محصول حوزه صنعت است. در سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی در مقابل تحریم‌ها قد علم کرده و توانسته‌اند هم پای محصولات خارجی رقابت کنند.

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: امید است برگزاری این نوع نمایشگاه به همت مدیریت شهری مشهد و نمایشگاه بین‌المللی در حوزه اقتصاد نقش موثری ایفا کند.

طهوریان عسکری با اشاره به این که اقتصاد مشهد وابسته به حوزه خدمات است گفت: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند این بخش صنعت را فعال‌تر کرده و موجب می‌شود تا از حوزه اقتصاد خدماتی به سمت اقتصاد تولیدی حرکت کنیم تا به اقتصاد کشور کمک شایانی شود.

info@expo.ir