چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان مشهد

✅پیرو انتشار خبرهایی با تیتر “فروش سگهای تزیینی نیم میلیاردی در نمایشگاه بین المللی مشهد” توضیحاتی لازم به ذکر می‌باشد:
.

 

 

در غرفه مربوط به بيمارستان آريا ، سگ هایی از نژاد ژرمن شيپرد كه در دنيا به علت هوش بالا معروف هستند، توانایی های خود را به نمایش گذاشتند. این سگ ها با حس بويايي بسيار بالا در ارتش، هلال احمر و پلیس جهت بمب يابی، زنده يابی و کشف موادمخدر استفاده مي شوند.

بر خلاف برخی شایعات، هيچ گونه سگ آپارتماني يا تزیینی در این غرفه موجود نبوده است و حتي يك مورد فروش سگ در این مجموعه درمانی و خدماتي صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که بيمارستان آريا در سال گذشته با حضور مدير كل دامپزشكي استان و معاون فرماندار با بخش های مختلف درمانی و آزمايشگاه افتتاح گرديد. پيشگيري از بيماريهاي قابل انتقال در حوزه دامپزشكي و مشترك و قابل انتقال بین انسان و حيوان از دیگر خدمات این بیمارستان است.
همچنين تامين سلامت غذا و بهداشت فراورده هاي پروتئینی شامل لبنيات، گوشت سفيد و قرمز و خدمت به سلامت جامعه در حوزه غذا از دیگر خدمات این مرکز درمانی است.
 تشخيص و كنترل به هنگام بیماری های دام، آموزش روش صحيح نگهداري سگ هاي نگهبان، تربيت، واكسیناسیون دوره ای آنها نیز در این مرکز انجام می شود.

لازم به ذکر است که نمایش های توانمندی های این سگها در نجات گروگان های فرضی و سایر عملیات نجات به شدت مورد توجه و تشویق بازدید کنندگان نمایشگاه قرارگرفته است.

 

https://www.instagram.com/expomashhad

http://expo.ir

info@expo.ir