نمایشگاه اختصاصی کشور ترکمنستان در مشهد

مديرعامل نمايشگاه بين المللي مشهد از برگزاری نمايشگاه اختصاصی تركمنستان در راستای گسترش مبادلات تجاری بين ایران و این كشور، در شهر مشهد خبر داد.

 سعيد صيفی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت: برگزاری نمايشگاه تولیدکنندگان استان آخال کشور ترکمنستان در مشهد با هدف حفظ روابط تجاری بين دو كشور برگزار مي شود، که اميدوارم این نمایشگاه زمینه گسترش بیشتر تبادلات اقتصادی را فراهم آورد‌.

وی افزود: رويكرد ما اين است که نمایشگاه بین‌ المللی مشهد پایگاه تاثیر گذار در تعاملات اقتصادی کشور عزیزمان ایران با کشورهای منطقه باشد و برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، مهمترین اقدام برای ایجاد ارتباطات اقتصادی می‌باشد.

مديرعامل نمايشگاه بين المللی مشهد در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و تلاش دشمن برای منزوی نشان دادن ایران تصریح کرد؛ برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی با حضور مشتاقانه مشارکت کنندگان خارجی نمایانگر روابط عادی اقتصادی و بین المللی ایران است که تلاش داریم نمایشگاه مشهد بنا به نقش و وظیفه ذاتی خود، گام‌ های موثری در این راه بردارد.

سعید صیفی در خصوص عمده فعالیت مشارکت کنندگان این نمایشگاه اذعان داشت؛ تولید کنندگانی که از استان آخال کشور ترکمنستان به مشهد آمده اند عمدتا در زمینه‌ های گاز، پتروشيمی، مصالح ساختمانی، لبنيات و مواد غذايی فعالیت دارند.

وی همچنين ضمن اشاره به برنامه های جانبی همزمان با برگزاری این نمایشگاه گفت: برپایی نشست فعالان اقتصادی که با همكاری اتاق مشترک ايران و تركمنستان در حاشیه نمایشگاه تدارک دیده شده، می تواند زمینه بهره برداری بیشتر تجار و فعالین اقتصادی را از این رویداد به وجود آورد.

مديرعامل نمايشگاه بين المللی مشهد در پایان خاطرنشان كرد: در راستای هم افزايی بیشتر فعالین اقتصادی دو کشور، نشستی تخصصی را با مشاركت نمايندگان استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، نمايندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور، سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی، اتاق بازرگانی، اداره كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری و اتاق مشترک ایران و تركمنستان، در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است؛این نمایشگاه طی روزهای ٣تا ٥ شهريور ماه سال جاري از ساعت ١٧تا٢١ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

info@expo.ir