نمایشگاه‌های اقتصادی کشورهای خارجی در ایران فرصت مناسبی برای ارتقای تعاملات تجاری است

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه مشترکات بسیار میان ایران و ترکمنستان زمینه اقتصادی بسیاری وجود دارد گفت:نمایشگاه‌های اقتصادی کشورهای خارجی در ایران فرصت مناسبی برای ارتقای تعاملات تجاری است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، علی غفوری مقدم در مراسم گردهمایی فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، با بیان اینکه اعتقاد داریم برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی کشورهای خارجی در ایران فرصت مناسبی برای ارتقای تعاملات تجاری است، گفت: با توجه به مشترکات بسیار میان ایران و ترکمنستان زمینه اقتصادی بسیاری وجود دارد.

علی غفوری مقدم بیان کرد: با توجه به دیدگاه دولت ایران توسعه تعاملات با ترکمنستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات خراسان رضوی به افغانستان و ترکمنستان است، اضافه کرد: براساس گزارش‌های رسیده سهم صادرات محصولات خراسان رضوی به‌ترکمنستان بالا بوده و در ایران رتبه اول را دارد.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به‌وجود بیش از 5 هزار واحد تولیدی در این استان، متذکر شد: بیش از 4 هزار نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که ظرفیت بالایی برای صادرات است.

غفوری مقدم با اشاره به بازدید هیأت تجاری ترکمنستان از شهرک‌های صنعتی مشهد، ادامه داد: به‌نظر می‌رسد امکان تبادلات اقتصادی، توسعه بازارچه‌های مرزی، برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در ایران و ترکمنستان همراه با تعاملات کالا با کالا وجود دارد.

 

info@expo.ir