نمایشگاه بین المللی مشهد مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنعت نمايشگاهی برگزار کرد

نمایشگاه بین المللی مشهد مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنعت نمايشگاهی  برگزار کرد

مدير عامل نمايشگاه بين المللي مشهد:
تنوع مضامين نمايشگاهي در راستاي رضايت مشاركت كنندگان و گسترش همكاري بين المللي

 مدير عامل نمايشگاه بين المللي مشهد گفت:هدف ما اين است با اصلاح ساختار در راستاي رضايت مشاركت كنندگان و گسترش همكاری های بين المللي تلاش كنيم.

 سعيد صيفي در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنعت نمايشگاهی برگزار شد، اظهار داشت:بي ترديد اين روز در صنعت نمايشگاه راهبرد اساسي در توسعه اقتصادي دارد.
وي افزود:هرساله ٣٢هزار نمايشگاه در جهان و با حضور ٤/٥ميليون غرفه دار و ٣٠٣ميليون نَفَر بازديدكننده برگزار مي شود كه اين امر نويد دهنده نقش پر رنگ نمايشگاهها در بين مشاركت كنندگان است.

 صيفي با بيان اينكه نمايشگاه پيشاني و ويترين اقتصادي شهر است، گفت: توجه به پيشرفت نمايشگاه ها در روند چرخه اقتصادي حائز اهميت است.

 مدير عامل نمايشگاه بين المللي مشهد تصريح كرد:در منشور ١١گانه شهردار مشهد به نمايشگاه نيز عنوان شده تهدیدها تبديل به فرصت شود تا چراغ اقتصادي شهر خاموش نشود.

 وي افزود:توجه به شركا اقتصادي مجموعه به عنوان بازوان توانمند، از اهداف ما است كه اميدوارم اين امر با تشكيل اتاق فكر شكل يابد.

 صيفي در ادامه به توسعه فضاي نمايشگاه اشاره كرد و افزود: برگزاري نمايشگاه در خارج از كشور و همچنين كمك به توسعه فضاي نمايشگاهي از ديگر برنامه هاي ما است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد هم با تقدیر از خدمات و اقدامات مدیران و مسئولان پیشین، در خصوص برنامه‌های نمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت صنعت نمایشگاهی برنامه‌های نمایشگاه مشهد با هدف توسعه صادرات، تقویت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی، بهینه‌سازی فعالیت نمایشگاه، توسعه فیزیکی و جذب سرمایه‌گذار و همچنین حضور فعالانه شرکت‌ها و سازمان‌های کشور در عرصه بازارهای بین‌المللی تنظیم شده است.  صیفی خاطرنشان كرد: در این راستا امیدواریم با توسعه و اصلاح ساختارها بر کیفیت نمایشگاه‌ها بیفزاییم و در مسیر تنوع بیشتر مضامین نمایشگاهی، رضایت مشارکت‌کنندگان و گسترش همکاری‌های بین‌المللی پیش برویم.

 

 

همچنین رضا خواجه‌نائینی معاون مالی پشتیبانی شهرداری مشهد و رییس هیات مدیره نمایشگاه در این مراسم عنوان كرد: نمایشگاه بين المللي ویترینی برای بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصاد، گردشگری است.

وي افزود: اگر می‌خواهیم اتفاق خوبی در حوزه‌های مختلف بیفتد باید اقدامات را از نمایشگاه آغاز کنیم حتی برای توسعه بخش‌ها هم باید از طریق این مرکز اقدام شود.

رییس سازمان اقتصادي شهرداري مشهد بيان كرد:برگزاری نمایشگاه در هر حوزه نوید دهنده اتفاقات خوب در هر بخش است و به همین دلیل نمایشگاه‌ها باید با استاندارد و کیفیت بالا برگزار شود.

خواجه نائینی تصريح كرد: پیشرو بودن نمایشگاه در حوزه‌هایی مانند مدیریت کیفیت و نحوه طراحی و تبلیغات شهری و دیگر موارد، از ضروريات است كه امیدواریم این نظم و پیشرو بودن سیستم‌های مدیریتی دوباره در این دوره اتفاق بیفتد که در این راستا تهیه برنامه‌های بلند مدت و داشتن استراتژی از شاخص‌های مهم است.

 خواجه نایینی رییس هیات مدیره نمایشگاه همچنین با انتقاد از وضعیت سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد در راستای بهبود و ساخت سالن‌های جدید اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم با نگاه مدیریت شهری دوره پنجم و خلاقیت و تجارب موجود اشکالات ساختاری نمایشگاه مشهد برطرف شود و پیرو آن شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در این مراسم گفت: هدف ما در انتخاب مدیرعامل نمایشگاه اين بود كه باید فردی آشنا به حوزه نمایشگاه و اقتصاد باشد که دیدگاه بخش خصوصی را دارد. 
مجتبی بهاروند در ادامه افزود: تلاش زیادی کردیم تا افراد صرف سیاسی به عنوان مدیرعامل نمایشگاه انتخاب نشوند.

بهاروند همچنین در ادامه گفت:
نگاه شورای پنجم هم به نمایشگاه بین‌المللی مشهد تخصصی و با دیدگاه بخش خصوصی است كه اميدوارم به اين هدف دست يابيم.

وي با اشاره به اينكه شوراي پنجم به دنبال ايجاد يك رابطه مستقيم بين مشاركت كننده و مردم است،تصريح كرد:نمايشگاه بين المللي مي تواند يك پلي بين اين دو باشد.
رييس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر مشهد گفت:برگزاري نمايشگاه فقط مختص به يك موضوع نيست بلكه مي تواند طبق يك برنامه ريزي در قالب همه موضوعات برگزار شود. 
بهاروند همچنين گفت : تشکیل ساختمان مركزي اتاق بازرگاني در مجموعه نمایشگاه را طرح کرده است و از جمله موارد مهم جهت پیگیری دانست.

 

 

info@expo.ir