صدیق: فراخوان پذیرش استارت آپ ها را در مشهد می زنیم/ باید به رشد شرکت های استارت آپی کمک کنیم

 مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که باید به رشد شرکت های استارت آپی کمک کنیم تا بتوانند به تولید محصول برسند.

محمد جعفر صدیق، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس پارک فاوا ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ و نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در گفت و گو با واحد روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: من تا به حال به نمایشگاه بین المللی مشهد نیامده بودم اما در این حضورم می بینم که نمایشگاهی در شأن مردم عزیز مشهد و مجاوران امام هشتم علیه السلام هستند، برگزار شده است. دست شهرداری به واسطه این کار خوب درد نکند.

وی افزود: در کل این نمایشگاه را مثبت و خوب دیدم. البته از این به بعد باید دنبال این باشیم که با دعوت بازرگانان خارجی، محصولات مان را به کشورهای دیگر صادر کرده و منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را بجا آوریم. ایشان فرموده اند که باید بتوانیم محصولاتی را در داخل تولید کرده و به بیرون صادر کنیم و بفروشیم.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه آمریکا، شرایط امروز را برای کل دنیا سخت کند اما ما موظفیم این کار را بکنیم که ملت عزیز ایران بتوانند از این گردنه سخت عبور کنند. من به عنوان رییس پارک علم و فناوری در خدمت مردم مشهد هستیم و کمک می کنیم که شرکت ها رشد کنند و بزرگ شوند.

صدیق در پاسخ به این سوال که برگزاری این دست از نمایشگاه ها چقدر می تواند به حوزه استارت آپ ها کمک کند؟ گفت: نمایشگاه خودش به تنهایی معمولا برای استارت آپ ها آورده بزرگی ندارد. ابتدا باید به استارت آپ ها کمک کنیم تا رشد کنند. نمایشگاه محل ارائه محصول هست. استارت آپ که محصولی ندارد، ارائه دهد. این حرف من، به عنوان فردی که اولین پارک علم و فناوری را در مشهد پایه گذاری کرده و بیست سال است که در این حوزه فعالیت دارد، بر خلاف صحبت هایی است که دیگران می گویند. به هر کسی باید آن چیزی را که می خواهد، بدهیم. به استارت آپ ها باید بازار بدهیم. شرکت هایی که محصول داشته باشند، می توانند در نمایشگاه ها حضور پیدا کنند.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به ارائه برنامه های برای رونق استارت آپ ها تاکید کرد: به زودی در دهه فجر یا اسفند ماه فراخوان پذیرش استارت آپ ها را در مشهد می زنیم و زنجیره ای را بین ما و بخش های اقتصادی مشهد، مثل مخابرات که مذاکراتی هم با آنها در نمایشگاه انجام شد، ایجاد می کنیم. به استارت آپ ها کمک می کنیم که به محصول برسند و بعد محصول مورد نیاز را در صورت داشتن بازار مثل مخابرات، به صورت تضمینی تولید کرده تا بتوانند بازارهای مورد هدف، آنها را خریداری کنند.

 

info@expo.ir