شهر مشهد اين قابليت دارد به عنوان مركزيت در معرف توليدات ما در نمايشگاه بين المللی مشهد باشد

معاون استاندار استان آخال ترکمنستان با بیان این موضوع که ایران و ترکمنستان دارای تاریخ و آداب و رسوم مشترک است، گفت: شهر مشهد اين قابليت دارد به عنوان مركزيت در معرف توليدات ما در نمايشگاه بين المللي مشهد باشد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، قربان‌اُف در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «اختصاصی ترکمنستان» اظهار داشت: ما در اين نمايشگاه توليدات خود را در زمينه پتروشيمي و محصولات صنايع گاز معرفي كرديم.

وی افزود:روابط دوستی مرسوم متکی بر تاریخ مشترک دو کشور است که پایه محکمی بر گسترش روابط دو کشور شده است.

 قربان‌اُف بر تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و توسعه همکاری‌های متقابل دو کشور اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد گامی موثر برای ارتباطات آینده ما را فراهم مي كند.

وی تاکید کرد: با ساخت کارخانه های حجم تولیدات مسالح ساختمانی غیر معدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشم گیری داشته و تولیدات محصولات سرامیکی بیش از 100 درصد رشد داشته است.

معاون استاندار استان آخال ترکمنستان به‌تلاش بازرگانان این کشور برای تأمین محصولات خوراکی اشاره و بیان کرد: طبق برنامه دولتی که کشور ترکمنستان در حوزه توسعه اقتصادی دنبال می‌کند از 700 واحد تولیدی که قرار است در سال 2025 ایجاد کند در حال حاضر 300 واحد در استان آخال در حال اجرا است.

 

 

 

info@expo.ir