رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوی درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان:

🔸رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوی درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان:

✅خراسان رضوی پنجره صادرات به کشور تاجیکستان است

🔹رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حضور فعالان اقتصادی خراسان رضوی نشان داد که این استان می تواند به عنوان پنجره صادرات ایران اسلامی به کشور تاجیکستان عمل کند.

🔹به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد،امیر رضا رجبی درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور تاجیکستان، بیان کرد: فعالان اقتصادی با حضور خود در نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان موجب رونق این نمایشگاه شدند و حضور فعالان این استان نشان داد که خراسان رضوی می تواند به عنوان پنجره صادرات به کشور تاجیکستان عمل نموده،ضمن جلب همکاری شرکت های فعال در حوزه اقتصادی از سراسر کشور،در قالب برپایی نمایشگاهها و سایر همکاری ها در تاجیکستان،این حوزه را سامان دهد.

🔹رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، با بیان اینکه نمونه و چکیده ای از فعالیت های کل کشور در این نمایشگاه ارائه شده است؛

افزود: غرفه های فعال دراین نمایشگاه، بخشی از توانمندی های تکنولوژی و فنی کشور است و برای رشد و توسعه حجم مبادلات دو طرف که براساس برنامه توافق دو کشور که باید به 500 میلیون دلار برسد ،نیاز به آشنایی بیشتر با شرکت های استان و سایر کشور است.

🔹وی صنعتی سازی کشور تاجیکستان در برنامه 5 ساله را فرصت خوبی برای شرکت های ایرانی دانست و گفت: شرکت های ایرانی با اطلاع از محتوای برنامه ،سیاست های صادراتی را با آن تطبیق دهند و در خصوص کالاهایی که تولید داخل دارد از الان به فکر تولید مشترک و ارسال و صادرات تجهیزات ، دانش فنی و برند بروند.

🔹رجبی اظهار کرد: این کشور می خواهد برای تولید داخل سرمایه گذاری کند، منطقه آزاد و شرکت صنعتی تعریف کرده است و تمایل به تولیدات مشترک دارد و امتیازاتی را برای سرمایه گذاری مشترک در نظر خواهد گرفت.

🔹وی با بیان اینکه ما باید هدفمند در این خصوص ورود کنیم ؛ گفت: شرکت ها و فعالان اقتصادی از مسیر صحیح و قانونی برای سرمایه گذاری ورود کنند تا از حمایت دیپلماتیک  و سرمایه گذاری برخوردار باشند.

🔹رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد:  به زودی نقشه راه صادرات به تاجیکستان با همکاری بخش خصوصی در معرض دید فعالان اقتصادی قرار می دهیم.

 

info@expo.ir