ریاضی: نمایشگاه شهر هوشمند و الکامپ دور از انتظار و در سطح عالی قرار داشت/ باید تنور کار گرم شود/ جوان ها را ترغیب کنیم که پای کار بیایند

یک عضو شورای شهر مشهد معتقد است، اگر بتوانیم این فضا مثل برگزاری همین دست نمایشگاه ها را ایجاد کنیم و جوانان به اینجا بیایند و استارت آپ ها و برنامه های جدید را ببینند و ترغیب شوند، آن استعداد و توانایی را در این راه خرج می کنند.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، ریاضی، عضو شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند که در نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است، گفت: نمایشگاه دور از انتظار و در سطح عالی قرار داشت. فعالیت های خوبی انجام شده است و امیدوارم در سطح شعارهایی که مطرح شد، بتوانیم حرکتی داشته باشیم. شهر هوشمند یکی از مواردی بود که شورای پنجم روی  آن بسیار تاکید داشت و مواردی که می بینم بسیار جای خوشحالی دارد و شگفت زده شده ام. می بینم اتفاقات جدیدی افتاده است.

وی افزود: در مجموع نمی توان اتفاقات را متمایز کرد؛ هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. تهیه نقشه های شهری، کار جامعی بود. کارت شهروندی هم همچنین. ما در تکنولوژی شاید خیلی عقب نباشیم چون جوانان خوبی داریم. دانشگاه های ما از لحاظ علمی عقب نیستند و به روز هستند ولی شاید مشکل اساسی ما زیر ساخت باشد. زیر ساخت هایی که برای این کار لازم است را شاید به اندازه کافی نداریم.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: یکی از مواردی که جایش در بحث مدیریت، بسیار خالی است، مدیریت یکپارچه شهری است. یعنی در همه جای دنیا که شهر هوشمند خیلی خوب سوار می شود، به این دلیل است که مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد. اگر این مهم وجود داشته باشد، خیلی سرعت می گیرد. اما اگر دستگاه های اجرایی و مدیریتی ما جدا جدا و جزیره ای کار کنند، پیشرفت هم کند می شود. آن چیزی که به نظرم از دنیا عقب هستیم، پیوستگی بین مدیریت شهری ما هست.

ریاضی ادامه داد: این دور همی های صمیمانه باعث بیشتر شدن ارتباط و ایجاد تعامل می شود. در هر زمینه ای که بخواهیم خوب بشویم، اول باید تنور آن کار گرم شود. یعنی وقتی یک صنف یا جریان و نهضتی راه می افتد و نظرها به سمت آن جلب می شود، جوان ها هم ترغیب می شوند و می آیند پای کار و رشد داریم. در همه زمینه ها همینطور است. در ورزش هم به همچنین. می بینید زمانی در ایران ورزش والیبال روی بورس می آید و مقام های جهانی را بدون هیچ سابقه ای کسب می کند. این در زمینه صنعت، گردشگری، تکنولوژی و … هم صادق است. اگر بتوانیم این فضا مثل برگزاری همین دست نمایشگاه ها را ایجاد کنیم و جوانان به اینجا بیایند و استارت آپ ها و برنامه های جدید را ببینند و ترغیب شوند، آن استعداد و توانایی را در این راه خرج می کنند.

این عضو شورای شهر در پایان عنوان کرد: یکی از ابزارهای مهم برنامه ریزی شهری، داشتن اطلاعات به روز و صحیح است. طبیعتا مهم ترین استفاده از ابزارهای شهر هوشمند، همین است. وقتی ما بتوانیم شهر را خوب رصد کنیم، اطلاعات را خوب برداشت کنیم، ابزار زیر دستی مان برای کنترل شهر به صورت تکنولوژیک خوب است، در مدیریت و برنامه ریزی شهر هم خوب عمل خواهیم کرد.

 

info@expo.ir