توصیه های شهردار مشهد به مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد

توصیه های شهردار مشهد به مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد

مراسم معارفه مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد ظهر پنج شنبه دوم خرداد با حضور شهردار مشهد، تعدادی از اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری، استان و فعالان اقتصادی و سیاسی برگزار شد.
در این مراسم شهردار در سخنانش یازده نکته را در آغاز کار مدیرعامل نمایشگاه به وی توصیه کرد و خواهان برنامه ریزی برای اجرایی شدن این نکات شد.

۱- هدف فعالیتی نمایشگاه: با اینکه نمایشگاه شرکت است و باید به دنبال سود آوری بود، اما از شما انتظار داریم با هدف اصلی تری به نام کمک به رونق بخشی به اقتصاد شهر به صورتی که در بازاری بزرگتر، کل شهر و مدیریت شهری را منتفع کند.
۲-توسعه نمایشگاه: طرح جامع نمایشگاه که در گذشته تهیه شده ولی بنا به دلایلی هنوز به صورت کامل اجرا نشده است و باید با سرمایه گذاری به صورت فاز بندی اجرا شود.
۳-موقعیت نمایشگاه در شهر: میدان نمایشگاه دارای موقعیت ویژه است و مدیریت شهری هزینه های بالایی کرده و به زودی برای تسهیل، تقاطع غیر هم سطح (۴سطحی) میدان نمایشگاه ساخته خواهد شد.
۴- منابع انسانی: نمایشگاه جزء مجموعه های پیشرو است و آموزش تخصصی نیروهای موجود جهت افزایش کارایی بسیار حائز اهمیت است.
۵- نمایشگاه باید در کنار برنامه اصلی با برنامه های مکمل به اهداف اصلاح طلبانه شورای پنجم از جمله شور و نشاط در شهر بپردازد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌ های متنوع و بانشاط در حاشیه نمایشگاه ها برگزار گردد.
۶- حفظ و حراست و توسعه فضای سبز نمایشگاه که زمانی جزء بهترین فضاهای سبز شهر مشهد بوده است. بخشی از آینده نمایشگاه در گرو فضای سبز این مجموعه است.
۷- توجه به شرکای تجاری در بحث برگزاری نمایشگاه و تقویت آنها و همکاری با مجموعه های شهری باید در برنامه مدیرعامل باشد.
۸- توجه به ذی نفعان اصلی اقتصادی شهر: مجموعه نمایشگاه همدرد و همراه فعالان اقتصادی باشد.
۹- استفاده از ظرفیت های صنعت نمایشگاهی در مجموعه نمایشگاه مشهد که زمانی پیشرو در کشور بوده است. همچنین باید از فرصت های بسیاری همچون گردش مالی شهر در جهت حفظ و ارتقای جایگاه نمایشگاه مشهد در کشور و انجمن جهانی نمایشگاه (UFI) استفاده شود.
۱۰- وضعیت سهام داران خورد نمایشگاه باید مشخص شود و اگر بخش خصوصی علاقه‌ مند به سهامداری است که مدیریت شهری همچنان استقبال می کند ولی آن عزیزانی که قصد فروش سهام را دارند، مدیریت نمایشگاه باید به انتقال سهام سرعت ببخشد.
۱۱- توجه به موضوعات مالکیتی نمایشگاه و رفع برخی مشکلات با کمک گرفتن از حوزه املاک شهرداری، توسط مدیر عامل باید پیگیری شود.

 
 
 
info@expo.ir