بهاروند: هوشمندسازی شهر به کاهش ترافیک و آلودگی کمک می کند/ در راستای شعار «مشهد، شهر هوشمند» گام برمی داریم/ مشهد در بین کلانشهرها حرف اول را می زند

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد معتقد است که هوشمندسازی شهر می تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کند. 

مجتبی بهاروند، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه الکامپ و نهمین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: مباحث هوشمندسازی در بخش های مختلف چون با مسایل روزمره مردم سر و کار دارد، به خصوص در حوزه تخصصی خود من که عمران و حمل و نقل و ترافیک است، می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. هر چقدر ما خدمات ساده تر و راحت تری را ارائه دهیم، مردم بهتر می توانند از خدمات حمل و نقلی استفاده کنند.

وی افزود: به عنوان مثال از اتفاقاتی که در راستای هوشمندسازی شهر می افتد این است که شما در ایستگاه اتوبوس ایستاده اید و به صورت هوشمند ساعت ورود اتوبوس به ایستگاه را می توانید روی تابلوی ببینید یا در خصوص پارکینگ وقتی رو به هوشمند سازی برویم، شهروند از وقتی که از منزلش بیرون می آید، می داند که به عنوان مثال فلان پارکینگ ظرفیت دارد یا ندارد یا حتی می تواند آن را انتخاب کند و البته به خصوص روی ترافیک شهر از دوربین هوشمند ثبت تخلفات گرفته تا مسایل پیشرفته تر می توانیم شاهد رویدادهای بهتری باشیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: دنیای امروز هم دنیایی است که روز به روز به این سمت می رود که مسایل فیزیکی و رفت و آمدها کمتر شود چون خدمات آنلاین جای حضور افراد را خواهد گرفت. هر چقدر هم به این سمت برویم، شهروندان راحت تر خواهند شد و حتی می توان گفت، روی ترافیک و آلودگی تاثیر خوبی می گذارد.

بهاروند ادامه داد: درست است که با حد مطلوب نهایی قطعا در کشور فاصله داریم اما در طول دو سال و خرده ای کارهای خوبی انجام شده است. بحث مقایسه با تهران که پایتخت به حساب می آید، متفاوت است اما در بین کلانشهرها می توانم به جرات بگویم، حرف اول را می زنیم. در حال حاضر در دو منطقه 8 و 12 هوشمندسازی شهر را اجرایی کرده ایم و امیدوارم که به سرعت به مناطق دیگر تسری پیدا کند.

وی گفت: مثل همه جای دنیا که در منزل نشسته اند و می توانند از خدماتی که شهرداری می دهد، از پروانه ساختمان گرفته تا بقیه موارد را به صورت آنلاین انجام می دهند، هم در وقت صرفه جویی می شود و هم از آلودگی هوا به طور قطع کاسته می شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پایان تاکید کرد: یکی از راه هایی که می توانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم، برگزاری این دسته نمایشگاه هاست. کاری که من باید روزانه و ماهانه برایش وقت بگذاریم تا پیدا کنیم را می توانیم در یک ساعت ببینیم و انجام دهیم. با تکنولوژی های جدید آشنا شده و در بسیاری از مسایل به صورت رو در رو به نتیجه می رسیم. ارتباط با دنیا و استفاده از متخصصان امر کمک می کنند که در راستای شعار «شهر مشهد، شهر هوشمند» که شعار شورای شهر مشهد هست، گام برداشته و تلاش می کنیم که تا پایان دوره پنجم خیلی از کارها را به شهروندان ارائه دهیم. 

 

info@expo.ir