برگزاری همایش اقتصادی تولید کنندگان و صادرکنندگان ایران و تاجیکستان

همزمان با سومین روز برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان صورت گرفت:

برگزاری همایش اقتصادی تولید کنندگان و صادرکنندگان ایران و تاجیکستان

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد،هم‌زمان با سومین روز از برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان،همایش اقتصادی تولیدکنندگان و صادرکنندگان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان درمحل کتابخانه ملی این کشور در شهر دوشنبه برگزار شد.

دراین همایش که سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان،اعضای شورای اسلامی شهر مشهد،هیئت تخصصی مدیریت شهری مشهد،کارشناسان و متخصصان حوزه های اقتصادی و جمعی از غرفه داران وشرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه اختصاصی کشورمان حضور داشتند،پس ازبررسی راهکارهای افزایش تعاملات و همکاری های فی مابین دوکشور ایران و تاجیکستان،تفاهم نامه های همکاری بین بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی دو کشور به امضا رسید. 

گفتنی است؛تاجیکستان هشتمین مقصد صادراتی خراسان رضوی و ایران است، اکثر اقلام صادراتی ایران به کشور تاجیکستان در حوزه مصالح ساختمانی شامل کاشی و سرامیک، انواع رنگ، لوله و پروفیل، ورقه‌های شیشه‌ای است، همچنین انواع شوینده‌ها، مواد غذایی، شیرخشک و دارو نیز شامل اقلام صادراتی به این کشور است.

خراسان رضوی چهارمین هدف صادراتی تاجیکستان بعد از افغانستان، ترکمنستان و عراق است. از جمله اقلام وارداتی تاجیکستان به ایران می‌توان به مواد اولیه و واسطه‌ای برای بخش تولید مانند پنبه، پیله کرم ابریشم، کاغذ و مقوا اشاره کرد. علاوه بر این ایران با داشتن بیش از ۶۸ نوع ماده معدنی و تاجیکستان با برخورداری از بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی و فلز گران‌بها در دنیا بی‌نظیر هستند.

.

info@expo.ir