گزارش شاخص های نمایشگاهی

مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاه (CEIR) گزارش شاخص  سال 2021 خود را در 20 سپتامبر منتشر کرد و پیش بینی می کند که “جهش چشمگیری در سال 2022” برای صنعت نمایشگاهی محقق شود.

 

این گزارش عملکرد صنعت نمایشگاهی و نمایشگاههای B2B در سال 2020 را تجزیه و تحلیل می کند و پیش بینی صنعت اقتصادی و نمایشگاهی را برای سه سال آینده ارائه می دهد.

گزارش شاخص های نمایشگاهی توسط CEIR داده هایی را در مورد صنعت نمایشگاه B2B ایالات متحده در 14 بخش اصلی ارائه میدهد. به عنوان یک معیار عینی برای عملکرد سالانه صنعت نمایشگاهی ، تغییرات سالانه در چهار معیار کلیدی را برای تعیین عملکرد کلی اندازه گیری می شود: متراژ خالص (فضای نمایشگاهی اجاره داده شده)  تعداد غرفه دار ، تعداد بازدیدکننده و درآمد ناخالص.

14 بخش صنعت عبارتند از:

  1. خدمات تجاری Business Services (BZ)
  2. کالاها و خدمات مصرفی Consumer Goods and Services (CG)
  3. خدمات و کالاهای مصرفی Discretionary Consumer Goods and Services (CS)
  4. آموزش Education (ED)
  5. مواد غذایی Food (FD)
  6. مالی ، حقوقی و املاک Financial, Legal and Real Estate (FN)
  7. دولتی Government (GV)
  8. صنعت ساختمان، خانه و تعمیرات Building, Construction, Home and Repair (HM)
  9. ماشین آلات صنعتی/سنگین Industrial/Heavy Machinery and Finished Business Inputs (ID)
  10. ارتباطات و فناوری اطلاعات Communications and Information Technology (IT)
  11. مراقبت های پزشکی و بهداشتی Medical and Health Care (MD)
  12. مواد اولیه و علوم Raw Materials and Science (RM)
  13. کالاهای ورزشی ، مسافرت و سرگرمی Sporting Goods, Travel and Entertainment (ST)
  14. حمل و نقل Transportation (TX)

 

گزارش شاخص  CEIR همچنین نشان می دهد که هر ساله افزایش قابل توجهی در بخش های زیر وجود داشته است: کالاها و خدمات مصرفی غیرضروری، ماشین آلات صنعتی/سنگین  و ارتباطات و فناوری اطلاعات. از سوی دیگر بخش های مالی، حقوقی و مستغلات، کالاهای مصرفی و خرده فروشی، کالاهای ورزشی ، سفر و سرگرمی هر سال با کاهش روبرو بوده‌اند.

 

 

20ماه گذشته یک مبارزه واقعی برای صنعت نمایشگاهی بوده است و هنوز هم عدم قطعیت‌های بسیاری وجود دارد. برگزارکنندگان نمایشگاه با رعایت شیوه نامه‌های ایمنی و بهداشتی نشان داده اند که می توان با امنیت کامل نمایشگاهها را برگزار کرد. آمار نمایشگاهی در سطح جهانی حاکی از آن است که نمایشگاههای تخصصی یک موتور اقتصادی هستند که  رونق و رشد مشاغل و تجارت را در سرتاسر جهان موجب می‌شوند.

 

https://www.ceir.org/exhibition-index/

 

تهیه شده در امور بین الملل و پژوهش نمایشگاه بین المللی مشهد

شیرین شریفیان

info@expo.ir