چگونه کووید 19 بر آینده صنعت نمایشگاهی موثر خواهد بود؟

چگونه کووید 19 بر آینده صنعت نمایشگاهی موثر خواهد بود؟

 

بررسی و تحلیل توسط PCMA (انجمن مدیریت تخصصی نمایشگاهی)

17 آوریل 2020

 

 

همانطور که می دانید شیوع کووید 19، با قدرت بی سابقه ای صنعت نمایشگاهی را تحت تاثیر قرار داد. به منظور آگاهی از نحوه واکنش متخصصان این صنعت به این واقعه، انجمن مدیریت تخصصی نمایشگاهی (PCMA) در اول آوریل از طریق بانک اطلاعاتی خود طی ارسال ایمیلی به برگزارکنندگان و مجریان نمایشگاهی، از آنها دعوت کرد تا در نظرسنجی مربوط به تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار، سازمان و رویدادهایشان، شرکت کنند. بیش از 1200 پاسخ در عرض یک روز ارسال شد.

این سازمان نتایج حاصل از نظرسنجی را منتشر کرده است که بینش تازه ای از استحکام صنعت نمایشگاهی ارائه می دهد – و آنچه در ماه های بعدی و ادامه سال ممکن است رخ دهد.

 

همچنین نتایج این نظرسنجی ضمن این که دیدگاههای مهمی را درباره تاثیر ویروس کرونا بر صنعت نمایشگاهی روشن می کند ، ما را به این فکر وا میدارد که آیا این شیوع به درستی  نمایانگر از دست رفتن حجم وسیعی از مشاغل است؟

 

در ادامه نکات مهم گزارش PCMA  ارائه می شود که شامل پاسخهای مربوط به 1،776 شرکت کننده در کل ، با نزدیک به 70 درصد متخصصان نمایشگاهی (و 30 درصد به عنوان تأمین کنندگان) است.

 

57 درصد معتقدند که وضعیت استخدامی آنها تحت تاثیر کووید 19 نبوده است.

تاکنون 12 درصد کاهش دستمزد داشتند و تنها 2 و 4 درصد به ترتیب کارکنان خود را به مرخصی فرستاده یا اخراج کرده اند.

 

 

 

87 درصد رویدادهای خود را به علت شیوع کرونا کنسل کرده اند.

در حالی که لغو رویداد در ماه فوریه در حداقل میزان خود بود، اما این آمار در ماه مارس به شدت افزایش یافت. بیشترین تعداد رویدادهای لغو شده، مربوط به نمایشگاههایی می شود که برای ماه مارس ،آوریل ، مه و ژوئن برنامه ریزی شده بودند. خبر دلگرم کننده این است که بعد از ماه ژوئن از لغونمایشگاهها صحبتی نشده است.

 

 

66 درصد رویدادهای خود را به دلیل شیوع کرونا معوق کرده اند

81 درصد در حال بررسی چگونگی برخورد با قراردادها و بیمه ها هستند.

اکثر پاسخ دهندگان با نوعی زنگ خطر روبرو شده اند. با توجه به لغو نمایشگاهها و نامعلوم بودن شرایط ، آنها نگران بندها و الزامات قراردادهایشان هستند.

 

عدم اطمینان زیادی درباره زمانبندی مجدد وجود دارد.

در حالیکه 66 درصد می گویند که در نتیجه شیوع بیماری نمایشگاههای خود را  معوق کرده اند، 61 درصد هنوز برای لغو یا تعویق رویدادهای آینده خود مردد هستند. برگزاری بسیاری از رویدادها هنوز برای ماه آگوست، سپتامبر و حتی اکتبر در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی از پاسخ دهندگان حتی درمورد رویدادهای ماه نوامبر و دسامبر نیز مطمئن نبودند.

به نظر می رسد که ماه مه ، ماهی برای تصمیم گیری باشد. کسانی که قصد تاخیر برگزاری رویدادهایشان دارند ، پاییز بهترین زمان برای برگزاری مجدد رویدادها است، ماه سپتامبر یا بعداز آن برای زمانبندی مجدد رویدادها مطرح شده است.

 

 

نمایشگاه مجازی هنوز راه حل اصلی نیست.

تنها 18 درصد در نظر داشتند که از رویداد رو در رو به سمت پلتفرم مجازی تغییر مسیر بدهند. حدود نیمی معتقد بودند که باید محتوا را در قالب دیجیتالی ارائه دهند که شایع ترین شکل آن، استفاده از گروههای خصوصی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و یااستفاده از پادکست ها بود. اما یک فرصت مهم در این میان از دست می رود: تنها نیمی از پاسخ دهندگان پیش بینی می کردند  داده هایی را که به راحتی در سایت نمایشگاهی جمعی آوری می کنند، بتوانند از  بازدیدکنندگان مجازی هم جمع آوری کنند .

 

 

بودجه ها متحمل ضرر و زیان می شوند

هنگامی که از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا در بودجه نمایشگاهی یا درآمد پیش بینی شده خود بازنگری کرده اند یا خیر، 43 درصد کاهش در این حوزه را گزارش دادند. تقریبا نیمی هنوز بودجه یا درآمد خود را تغییر نداده اند اما برای این تغییر برنامه ریزی می کنند.

مهارتها حیاتی هستند

اکثر برگزارکنندگان می گویند که به دلیل مشکلات پیش آمده در کسب و کار، بر تقویت مهارتها تمرکز می کنند و یا تسلط بر تکنولوژی های دیجیتالی و نشست های مجازی، همچنین استراتژی های تعامل آنلاین را آغاز کرده اند. صاحبان کسب و کار مستقل  بیشترین استرس را درمورد حرفه خود احساس می کند و برخی نیز نگران بودند به طور کامل از صنعت نمایشگاهی خارج شوند.

 

 

بهبود به زمان نیاز دارد.

حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان معتقدند که  تقاضا با تاخیر روبرو می شود، اما با این وجود 48 درصد فکر می کنند که  تردید کلی در مورد مسافرت ، تأثیر خود را برای حضور در نمایشگاه اعمال خواهد کرد. یکی از برنامه ریزان اظهار داشت که شرکت کنندگان از طریق ایمیل اعلام کرده اندکه  برای مدت طولانی سفر نخواهند کرد ، همچنین ایمیلهایی که از عدم تمایل خود به ارتباط رو در رو می گویند.

 

 

 

اداره امور بین الملل و پژوهش

شیرین شریفیان

info@expo.ir