پیش بینی های صنعت نمایشگاهی برای سال 2021 چیست؟

پیش بینی های صنعت نمایشگاهی برای سال 2021 چیست؟

 

یک نکته مثبت در مورد گسترش همه گیری کرونا این است که ما در مورد این بیماری، معروف به کووید 19،  اطلاعات بیشتری کسب کرده ایم و اینکه چگونه می توان به آن بهتر پاسخ داد. همچنین می توانیم این اطلاعات را کنار هم بگذاریم و ببینیم آینده صنعت ما چگونه می تواند باشد.

 

ما چه می دانیم؟

اولا به احتمال زیاد این ویروس از بین نمی رود

با توجه به موج های مکرر کووید 19، بعید به نظر می رسد که این ویروس روند و شیوه ساده ای داشته باشد و بی دردسر از بین برود. 89 % از بیش از 100 ایمونولوژیست و محقق بیماری‌های عفونی و ویروس شناسی که روی ویروس کرونا کار می کنند، در پاسخ به این سوال که آیا امکان ریشه کن شدن آن وجود دارد یا خیر، معتقدند که این بیماری به بیماری بومی تبدیل می‌شود (مانند آنفولانزا ، بیماری که ما به سادگی باید با آن زندگی کنیم).

خبر خوب! بله خبر خوب این است که کووید 19 به عنوان یک بیماری بومی، با گذشت زمان از خطر کمتری برخوردار می شود و با افزایش ایمنی جمعیت، سرعت گسترش آن نیز کاهش می‌یابد. 

 

“در نظر خواهی  از 100 ایمونولوژیست، 89٪ معتقدند که احتمالاً کووید 19 به بیماری بومی تبدیل خواهد شد”

 

آنفولانزا مثال خوبی برای چنین سناریویی است. همه گیری «آنفولانزای اسپانیایی» در سال 1918 بیش از 50 میلیون نفر را به کام مرگ کشاند. امروزه این یک بیماری است که اکثر ما بدون عواقب مرگبار به آن مبتلا می‌شویم، اما هنوز هم سالانه 650 هزار نفر جان خود را از دست می دهد.

 

دکتر مخلید یوسف ، دانشمند ارشد پزشکی در مرکز واکسن ها و ایمونولوژی ، انستیتوی ملی بیماری های واگیر (NICD) ، معتقد است: ” کووید 19 در سطح فردی، مصونیت جزئی ایجاد می‌کند. همانطور که می دانیم برخی از افراد می توانند دو بار به کرونا مبتلا شوند، اما در صورت افزایش سطح ایمنی در برابر ویروس ، سرعت انتقال این بیماری احتمالاً بسیار کمتر می شود. بنابراین ، هنگامی که بیشتر افراد از طریق عفونت طبیعی یا واکسیناسیون نسبت به کووید 19ایمنی دارند ، بیماری بسیار کندتر گسترش می یابد و شیوع زیادی ایجاد نمی کند.”

دکتر یوسیف می افزاید: “همچنین لازم به یادآوری است که اگر افراد واکسینه شده به ویروس آلوده شوند ، احتمال بیماری شدید کووید یا مرگ آنها بعید به نظر می رسد.”

 

 

با وجود واکسیناسیون ، اقدامات پیشگیرانه باید حداقل در حال حاضر باقی بمانند

حتی با وجود واکسیناسیون افراد ، اقدامات بهداشتی و ایمنی استاندارد برای جلوگیری از شیوع بیماری باید همچنان اعمال شود. دکتر یوسف این را از نظر فرمول محاسبه ایمنی جمعی 1-(1/R0)  توضیح می دهد که معیار مهم در اینجا RO است ، یعنی سرعت انتقال ویروس. RO ویروس کرونا نزدیک به 3 تخمین زده شده است، به این معنی که به طور متوسط یک فرد آلوده 3 فرد غیر ایمن دیگر را آلوده می کند. پس این فرمول نشان می دهد که برای دستیابی به مصونیت جمعی یا جمعیتی به دو سوم (67٪) جمعیت خود  برای ایمنی در برابر بیماری نیاز داریم.

 

تمام مداخلات غیر دارویی که در حال حاضر انجام می شوند باید به قوت خود باقی بمانند

 

 

دکتر یوسف می گوید :”اما عدد  3 به واسطه رعایت اقدامات ایمنی و بهداشتی است که در حال حاضر انجام می دهیم. سرعت انتقال  ویروس به میزان اختلاط افراد ، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست بستگی دارد. اگر افراد این مداخلات را متوقف كنند ، سرعت انتقال  ویروس افزایش می یابد ، به عنوان مثال به 4 یا 5 میرسد ، به این معنی كه آستانه ایمنی جمعی مورد نیاز برای متوقف كردن ویروس از 67٪ به 75 یا 80٪ افزایش می یابد یعنی برای کاهش سرعت انتقال ویروس درصد بالاتری از جمعیت باید به ایمنی برسند. در نتیجه تمام مداخلات غیر دارویی که در حال حاضر انجام می شوند باید به قوت خود باقی بمانند.”

 

پس حداقل در حال حاضر باید مطمئن باشیم که دستور العمل های بازگشایی نمایشگاهها به درستی اجرا می‌کنیم.

 

ادامه دهید و نوآوری داشته باشید

 

 اگرچه واکسیناسیون گامی بزرگ در مسیر درست است ، اما تمامی کشورهای جهان قبل از واکسیناسیون عمومی، کارکنان مراقبت های بهداشتی و افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید 19 هستند را در اولویت قرار می دهند. ممکن است ماهها طول بکشد تا مخاطبان هدف نمایشگاههای  ما واکسن دریافت کنند. این بدان معناست که شاید رویدادها و نمایشگاههای بزرگ در سه ماهه آخر سال 2021 دوباره بازگشایی شوند و برگزارکنندگان باید با ارائه پیشنهادات خود به نوآوری ادامه دهند.

 

ممکن است ماهها طول بکشد تا مخاطبان هدف نمایشگاههای  ما واکسن دریافت کنند

 

پیشنهادات ترکیبی بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال قرار گرفته است و آموزش به غرفه‌داران و بازدیدکنندگان درباره مزایای نمایشگاههای ترکیبی بسیار مهم است. آینده رویدادها و نمایشگاه ها شاهد رویکردی ترکیبی خواهد بود – بهترین استفاده از مجازی و حضوری.

 

 

نوآوری دیگری که می تواند  در بازگشایی سریع تر نمایشگاهها کمک کند، تولید گذرنامه های بهداشتی است. یکی از چالشهای تهیه این گذرنامه بهداشتی هزینه آن است؛ بخصوص هزینه تست ها و واکسن های کووید 19. برای تامین بودجه این مهم به ساز و کارهایی نیاز است که این هزینه بین برگزارکنندگان ، اسپانسرها و غرفه‌داران تقسیم شود. همه این ذینفعان از اقدامات بهداشتی سود می برند.

 

ایجاد اعتماد و اطمینان

یکی دیگر از نگرانی ها عدم اطمینان از برگزاری امن نمایشگاهها است. باید به غرفه داران و بازدیدکنندگان اطمینان بدهیم که با راهکارهای اتخاذ شده ایمنی نمایشگاه تضمین می شود. ایجاد این اعتماد کلید بازگشایی و بقای صنعت نمایشگاهی است. اطلاع رسانی های منفی در خصوص خطر اجتماعات در نمایشگاهها اعتماد مخاطبین را از بین می برد. در واقع باید میان انواع اجتماعات تمایز قائل شد، چرا که برگزاری نمایشگاه با اجتماعاتی نظیر کنسرت ها، رویدادهای ورزشی یا مراسم مذهبی متفاوت هستند. پرتکل های بهداشتی تدوین شده ضامن این امنیت هستند  زیرا مطابق استانداردهای بهداشتی و ایمنی هستند. با برگزاری نمایشگاهها می‌توان این امنیت را به مردم ثابت کرد، حتی اگر با حضور تعداد کمتری از مشارکت کنندگان همراه باشد.

 

تفکیک انواع اجتماعات

فعالیتهای نمایشگاهی  باید به عنوان یک صنعت مستقل، مطابق استانداردهای جهانی در سرتاسر جهان شناخته شوند و متمایز از اجتماعات خطرناک قرار بگیرند تا این صنعت بتواند قوی تر از همیشه ظاهر شود. مردم باید بدانند که این صنعت مسئولیت پذیر است و می توانند به آن اعتماد کنند.

 

برگرفته از MICE NEWS

6 آوریل 2021

 

تهیه شده در اداره امور بین الملل و پژوهش

شیرین شریفیان

 

 

 

info@expo.ir