عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان مطرح کرد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان مطرح کرد

ضرورت حضور شهرداری کلانشهر ها در حوزه های بین المللی

نمایشگاه اختصاصی تاجیکستان فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های مدیریت شهری مشهد مقدس

🔹عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ضروری است شهرداری کلانشهرها همانند مشهد مقدس در حوزه بین الملی حضور جدی داشته و برای جلب نظر و همکاری های مشترک و جذب سرمایه گذاری های مورد نیاز کشورها اقدام نمایند.

🔹به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد, فاطمه سلیمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، اظهار کرد: دراین نمایشگاه اختصاصی که از هفتم اسفند ماه آغاز شده وامروز دهم اسفندماه به کار خود پایان خواهد داد، حدود۸۰ غرفه و ۱۲۰سرمایه‌گذار و تاجر ایرانی در دو بخش اقتصادی و فرهنگی حضور دارند.

🔹وی افزود: ذات فرهنگ و هنراین است که از جسم‌ها عبور کرده و بر قلب‌انسان هاتاثیر می گذاردو زمانی‌که می‌خواهید مراودات اقتصادی با کشوری داشته باشید قطعا ارتباطات فرهنگی زمینه‌ساز این مراودات خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه برنامه‌های مرتبط با خانواده درمدیریت شهری مانند هوشمندسازی، سامانه‌ها و دوره‌های برگزار شده، می‌توانیم تبادل‌نظر کنیم، یکی از اقداماتی که می‌توانیم به‌صورت مشترک انجام دهیم، نمایشگاه هفته‌های فرهنگی است که هنر دست زنان تاجیک و ایران را در هر دو کشور به نمایش بگذاریم.

🔹عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه زنان تصریح کرد:تلاش کردیم درحوزه زنان بازرگان  ارتباط آنان با مجموعه اقتصادی تاجیکستان را فراهم کنیم، همچنین پیشنهاداتی به مسئولان اقتصادی و معاون اقتصادی استاندار ارائه کرده‌ایم تا این اقدام تسهیل شود.

🔹سلیمی عنوان کرد: حضور شورا در این برنامه از نظر نظارت بر عملکرد شهرداری و سیاست‌گذاری است و این حضور سبب می‌شود سیاست‌گذاری‌های بهتری در مدیریت شهری برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف داشته باشیم.

🔹وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح تفصیلی در این کشور در حال اجرا است و قرار است شهر دوشنبه بازسازی و پوست انداخته شود بنابراین ایرانی‌ها در صنعت ساختمان می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، همچنین صنایع تبدیلی و فرش نیز در این کشور مورد نیاز است.

🔹وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه و در بحث فرهنگی، نقالی با موضوع حضور زنان در شاهنامه را برگزار کرده‌ایم که بسیار مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفت زیرا ما از یک ریشه، زبان و یک دین هستیم و قطعا 

روابط ایران و تاجیکستان می‌تواند شروع خوبی برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی باشد که این موضوع بعد از سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان شدت گرفته است.

🔹سلیمی افزود:درجلسه‌ای که با حضور سفیر ایران در تاجیکستان و معاون اول اتاق بازرگانی تاجیکستان برگزار شد درباره ایجاد گروه کاری مشترک زنان بازرگان ایرانی و تاجیک و ایجاد میز تاجیکستان در ایران و میز ایران در تاجیکستان گفت‌وگو شد.

🔹وی ادامه داد،در این جلسه که بازرگانان دوکشورنیزحضور داشتند، برای تهیه لیست ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی و تاجیک و گردشگری سلامت به تبادل اطلاعات پرداختیم و درباره برنامه‌های ویژه زنان در برنامه‌های فرهنگی و زیرساختی مانند بوستان “مادر و کودک” مشهد که نمونه مشابه آن در تاجیکستان وجود ندارد گفت‌‌وگو کردیم.

🔹وی افزود:بازرگانان خانم تاجیکستان حاضر در جلسه به نمایندگی از ۳۰۰ بانوی بازرگان تاجیک که در زمینه‌های پوشاک، پزشکی، طلا، کشاورزی و… فعال هستند،حضورداشتندو در همان جلسه پیش‌نویس برخی از قراردادهارا با بازرگانان ایرانی منعقد کردند.

.

info@expo.ir