شما اینجا هستید

توسعه دیپلماسی نمایشگاهی مشهد با هدف حضور در بازارهای منطقه‌ای

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در گفتگو با ایسنا با تاکید بر جایگاه این شهر به‌عنوان قطب نمایشگاهی شرق کشور، از برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای روسیه، چین، تاجیکستان و ترکمنستان خبر داد و گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در مشهد با محوریت ظرفیت‌های صادراتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد. با توجه به تحولات تجارت منطقه‌ای و افزایش نقش دیپلماسی اقتصادی در توسعه روابط بین‌المللی، تقویت زیرساخت‌های نمایشگاهی و گسترش همکاری‌های فرامرزی به یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی خراسان رضوی تبدیل شده است. در همین راستا، توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی مشهد و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

سیدجمال‌الدین حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد یکی از قطب‌های نمایشگاهی شرق کشور محسوب می‌شود و با توجه به تغییرات روابط تجاری منطقه و جهان، فرصت‌های جدیدی برای توسعه تجارت نمایشگاهی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، برنامه‌ریزی شده است هیئت‌های تجاری به کشورهایی مانند روسیه و چین اعزام شوند و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در کشورهایی همچون تاجیکستان و ترکمنستان توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی خراسان رضوی و حضور زائران و هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف، راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها می‌تواند به توسعه تعاملات اقتصادی و معرفی بهتر ظرفیت‌های استان کمک کند.

وی افزود: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی با همکاری شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال انجام است.