برگزاری این یادواره و یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز از اهمیت زیادی برخوردار است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برگزاری این یادواره و یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز اهمیت زیادی دارد، اما امسال این یادآوره مزیت ویژه ای دارد و آن برگزاری این مراسم در مشهد و در این ایام سوگواری است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز که با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و خانواده این شهید در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این یادواره امسال با توجه به اینکه مصادف با مراسم سوگواره شده، از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

آیت الله علم الهدی با بیان این اینکه در واقع دانش آموزان شهید ثابت کردند یک زندگی هدفمندانه چگونه تحقق می‌یابد،گفت: راه شهید فهمیده و انتخاب او تاکنون در جبهه‌های مقاومت ادامه دارد.

وی برگزاری این یادواره و یادآوری ۳۶ هزار شهید دانش آموز را با اهمیت خواند و گفت:دوره‌ی فکر و اندیشه یک دانش آموز زمانی اهمیت دارد که با این سوال مواجه می شود که در آینده می‌خواهم چکاره شوم و در راستای پاسخ به این سوال رشته‌ی دانشگاهی خود را هم انتخاب می‌کند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به زیاد بودن فراز و نشیب‌های زندگی انسان، خاطر نشان کرد: گاه نمی‌توان یک زندگی را مطلقا شیرین و دیگری را تلخ دانست. انسان‌ها در یک دوره ۷۰ تا ۸۰ ساله زندگی می‌کنند و رستگار‌ترین آن‌ها کسی است که از پس امتحانات الهی برآید و به سعادت ابدی برسد.
امام جمعه مشهد پیدا کردن یک راه میان بر برای طی راه رستگاری را یکی از هدفمندانه‌ترین زندگی ها دانست و گفت: این راه را شهدای دانش آموز پیدا کردند و آن شهادت بود.
آیت الله علم الهدی با اشاره به سن و سال کم شهید فهمیده، گفت: اما او یک مسیر پروازی را برای خود انتخاب کرد که جایگاه آن از عالمان و زاهدان والاتر است.
وی انتخاب شهادت را برای شهدا یک تصادف ندانست و گفت: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند رهبر ما این دانش آموز ۱۳ ساله است، رهبری را در انتخاب مجاهدانه اش تفسیر کردند.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: انتخاب شهید فهمیده باعث ‌شد او یک راه پر فراز و نشیب طولانی را یک شبه پرواز کند.

 

 

 

info@expo.ir