شما اینجا هستید

نمایشگاه بین المللی مشهد مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنعت نمایشگاهی برگزار کرد

نمایشگاه بین المللی مشهد مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنعت نمایشگاهی  برگزار کرد

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد:
تنوع مضامین نمایشگاهی در راستای رضایت مشارکت کنندگان و گسترش همکاری بین المللی

 مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت:هدف ما این است با اصلاح ساختار در راستای رضایت مشارکت کنندگان و گسترش همکاری های بین المللی تلاش کنیم.

 سعید صیفی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنعت نمایشگاهی برگزار شد، اظهار داشت:بی تردید این روز در صنعت نمایشگاه راهبرد اساسی در توسعه اقتصادی دارد.
وی افزود:هرساله ۳۲هزار نمایشگاه در جهان و با حضور ۴/۵میلیون غرفه دار و ۳۰۳میلیون نَفَر بازدیدکننده برگزار می شود که این امر نوید دهنده نقش پر رنگ نمایشگاهها در بین مشارکت کنندگان است.

 صیفی با بیان اینکه نمایشگاه پیشانی و ویترین اقتصادی شهر است، گفت: توجه به پیشرفت نمایشگاه ها در روند چرخه اقتصادی حائز اهمیت است.

 مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد:در منشور ۱۱گانه شهردار مشهد به نمایشگاه نیز عنوان شده تهدیدها تبدیل به فرصت شود تا چراغ اقتصادی شهر خاموش نشود.

 وی افزود:توجه به شرکا اقتصادی مجموعه به عنوان بازوان توانمند، از اهداف ما است که امیدوارم این امر با تشکیل اتاق فکر شکل یابد.

 صیفی در ادامه به توسعه فضای نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور و همچنین کمک به توسعه فضای نمایشگاهی از دیگر برنامه های ما است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد هم با تقدیر از خدمات و اقدامات مدیران و مسئولان پیشین، در خصوص برنامه‌های نمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت صنعت نمایشگاهی برنامه‌های نمایشگاه مشهد با هدف توسعه صادرات، تقویت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی، بهینه‌سازی فعالیت نمایشگاه، توسعه فیزیکی و جذب سرمایه‌گذار و همچنین حضور فعالانه شرکت‌ها و سازمان‌های کشور در عرصه بازارهای بین‌المللی تنظیم شده است.  صیفی خاطرنشان کرد: در این راستا امیدواریم با توسعه و اصلاح ساختارها بر کیفیت نمایشگاه‌ها بیفزاییم و در مسیر تنوع بیشتر مضامین نمایشگاهی، رضایت مشارکت‌کنندگان و گسترش همکاری‌های بین‌المللی پیش برویم.

 

 

همچنین رضا خواجه‌نائینی معاون مالی پشتیبانی شهرداری مشهد و رییس هیات مدیره نمایشگاه در این مراسم عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی ویترینی برای بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصاد، گردشگری است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اتفاق خوبی در حوزه‌های مختلف بیفتد باید اقدامات را از نمایشگاه آغاز کنیم حتی برای توسعه بخش‌ها هم باید از طریق این مرکز اقدام شود.

رییس سازمان اقتصادی شهرداری مشهد بیان کرد:برگزاری نمایشگاه در هر حوزه نوید دهنده اتفاقات خوب در هر بخش است و به همین دلیل نمایشگاه‌ها باید با استاندارد و کیفیت بالا برگزار شود.

خواجه نائینی تصریح کرد: پیشرو بودن نمایشگاه در حوزه‌هایی مانند مدیریت کیفیت و نحوه طراحی و تبلیغات شهری و دیگر موارد، از ضروریات است که امیدواریم این نظم و پیشرو بودن سیستم‌های مدیریتی دوباره در این دوره اتفاق بیفتد که در این راستا تهیه برنامه‌های بلند مدت و داشتن استراتژی از شاخص‌های مهم است.

 خواجه نایینی رییس هیات مدیره نمایشگاه همچنین با انتقاد از وضعیت سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد در راستای بهبود و ساخت سالن‌های جدید اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم با نگاه مدیریت شهری دوره پنجم و خلاقیت و تجارب موجود اشکالات ساختاری نمایشگاه مشهد برطرف شود و پیرو آن شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در این مراسم گفت: هدف ما در انتخاب مدیرعامل نمایشگاه این بود که باید فردی آشنا به حوزه نمایشگاه و اقتصاد باشد که دیدگاه بخش خصوصی را دارد. 
مجتبی بهاروند در ادامه افزود: تلاش زیادی کردیم تا افراد صرف سیاسی به عنوان مدیرعامل نمایشگاه انتخاب نشوند.

بهاروند همچنین در ادامه گفت:
نگاه شورای پنجم هم به نمایشگاه بین‌المللی مشهد تخصصی و با دیدگاه بخش خصوصی است که امیدوارم به این هدف دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم به دنبال ایجاد یک رابطه مستقیم بین مشارکت کننده و مردم است،تصریح کرد:نمایشگاه بین المللی می تواند یک پلی بین این دو باشد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت:برگزاری نمایشگاه فقط مختص به یک موضوع نیست بلکه می تواند طبق یک برنامه ریزی در قالب همه موضوعات برگزار شود. 
بهاروند همچنین گفت : تشکیل ساختمان مرکزی اتاق بازرگانی در مجموعه نمایشگاه را طرح کرده است و از جمله موارد مهم جهت پیگیری دانست.